Toimitusehdot

(Toimitusehdot ulkomaille: https://www.lildecor.fi/terms)

Voimassa 06.11.2019 alkaen  

Verkkokauppa

Li’l Decor Finland Oy (y-tunnus 2757086-3) on suomalainen perheyritys, joka myy lastenhuoneisiin suunnattuja sisustus- ja muita tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät jokaisen tuotteen yhteydessä ja hinnat sisältävät arvonlisäveron. 
 

Tilaaminen

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Hyväksyt kaupan hyväksymällä toimitusehtomme ja tilaamalla tuotteen.
 

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa ammattitaitoisesti ja turvallisesti Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 HELSINKI
Puhelin: +358 (0)
9 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

Lisätietoa Svea-palvelun käytöstä »


Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä tai laskulla. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, luottokortit (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard), MobilePay sekä Svean lasku ja erämaksu. Voit myös maksaa tilauksesi ennakkomaksuna/ tilisiirtona suoraan tilillemme.

Ennakkomaksulla/ tilisiirrolla ostaminen:

Tilisiirto on helppo ja luotettava vaihtoehto verkkokaupassa maksamiseen. Maksun välittyminen voi pankista riippuen kestää 2-3 pankkipäivää, joten pidämme tilaukseesi sisältyvät tuotteet varattuna 3 arkipäivän ajan. Tämän jälkeen tilaus raukeaa, jos sitä ei ole maksettu. Toimitamme tilauksesi kun maksu on kirjautunut tilillemme. Saat tilausvahvistuksen yhteydessä tilisiirtolaskun jolla tilisiirto suoritetaan.

Lasku sekä PINS -pisteet

Svea Ekonomi Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi PINS-pisteitä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus maksaa laskusi erissä Ostoluotolla. Laskun mukana on Ostoluottosopimus sekä tarkemmat Ostoluottoehdot. Tutustu ehtoihin huolellisesti ja hyväksyttyäsi ne, palauta allekirjoitettu Ostoluottosopimus Svealle – tämän jälkeen voit jakaa laskusi pienempiin eriin maksamalla vähintään laskulla mainittu minimierän. 

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin tästä. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Erämaksu sekä PINS -pisteet

Svea tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi erämaksun, saat ostoksistasi PINS-pisteitä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.
 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
 

Toimitustavat ja -kulut

Käytämme tilausten toimittamiseen kotimaisia Postin ja Matkahuollon palveluja. 

Matkahuolto lähellä- ja bussipaketti: Toimitamme tilauksenne teitä lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen, jolloin toimituskulut ovat 3,90 €. 

Posti: Postipaketti toimitetaan valintasi mukaan teitä lähellä olevaan Postin toimipisteeseen tai Smartpost-automaattiin  jolloin toimituskulut ovat 7,90€. 

Kotijakelu toimitetaan asiakkaan antamaan osoitteeseen. Vastuu annettujen tietojen oikeellisuudesta on asiakkaalla. Otamme kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys. Tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Kotipaketin hinta on huonekaluja lukuunottamatta 12,90€. Osa huonekaluistamme toimitetaan kokonsa vuoksi aina kotiin, jolloin kuljetuksesta ei peritä lisähintaa. Muille huonekaluille on mahdollisuus valita kotiinkuljetus hintaan 30 €. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetykset toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Lähetyksille on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu. Lähetys palautetaan lähettäjälle jos sitä ei noudeta säilytysajan, 14 vuorokautta päätyttyä.

Kaikkia paketteja voi seurata lähetystunnuksen avulla verkossa ja saatte saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Paketti luovutetaan henkilötodistusta tai valtakirjaa vastaan.

Kirje: Kirjeet hinnoitellaan koon mukaan 1,90 € tai 3,90 €.

Sovittu nouto: Tilaukset on mahdollista myös noutaa yrityksen osoitteesta etukäteen sovittaessa. Puhelinumero on 044 0250075 ja sähköpostiosoite info@lildecor.fi.
 

Toimitusaika

Haluamme palvella asiakkaittamme mahdollisimman hyvin ja toimitammekin tilauksia jokaisena arkipäivänä. Lisäksi pidämme tuotevalikoiman ajan tasalla, jolloin vältämme olemattomien tavaroiden myymistä. Mikäli jokin tilaamistasi tuotteista on kuitenkin loppunut, ilmoitamme teille välittömästi ja palautamme maksusuorituksen asiakkaan ilmoittamalle tilille.

Toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen paketeilla 1-3 arkipäivää ja kirjeillä noin viikko. Osa tuotteista toimitetaan tilauksesta, joten toimitusaika niillä on pidempi: Vera-Vera 3-7 päivää, Banwood bikes noin 2 viikkoa, Jupiduu noin 1-2 viikkoa ja Oliver Furniture noin 5 viikkoa. Wobbelboardien toimitusaika vaihtelee kysynnän mukaan: Tällä hetkellä toimitusaika uusille tilauksille on noin 6 viikkoa.

Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla tai tuotekohtaisesti tuotesivulla. Toimitetut paketit ovat noudettavissa 14 vrk/Matkahuolto tai 7 vrk/Posti, jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu meille.
 

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko verkkokauppatilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kustannuksista vastaa asiakas itse. Kuluttaja on vastuussa vastaanottamastaan tavarasta ja hän vastaa palautettavien tuotteiden mahdollisesta arvon arvon alentumisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä (täysin uutta vastaavia, AVAAMATTOMIA) ja myyntikelpoisia tuotteita. Mrs Mighetton julisteiden sinetit tulee olla ehjät, avaamattomat. 

Paluttaessasi toimitetun tilauksen liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Noutamattomat lähetykset palautetaan lähettäjälle/Li'l Decoriin, tällöin asiakas maksaa kaikki todelliset toimituskulut.

Kerromme palautuskäytännöistä tarvittaessa mielellämme lisää sähköpostitse: info@lildecor.fi

Palautusosoite:

Li’l Decor Finland Oy

Silvolanlaakso 1 A 1

20540 Turku
 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).